V čom je základ nespravodlivosti vytvárajúcej nerovnaké podmienky? Kým občan prvej kategórie vstáva vtedy, kedy zvykne, občan druhej kategórie musí vstávať o 30 minút až hodinu skôr, aby naplnil zákon. Občan prvej kategórie vstupuje do mesta na suchom aute a v suchom kabáte, občan druhej kategórie má auto mierne zasnežené kusmi snehu a mokrý kabát od odhrabávania snehu z auta. Zákon totiž nariaďuje: „Pred jazdou je vodič povinný odstrániť z vozidla a z nákladu kusy ľadu a snehu, ktoré by sa počas jazdy mohli uvoľniť". Táto povinnosť u vodičov parkujúcich v garáži nevyvoláva žiadnu aktivitu a teda ani stratu času. Tento stav je napohľad neriešiteľný, aj keď aká taká šanca na vyrovnanie postavenia pred zákonom tu je.
Ak totiž, tak ako ja, budeme v zákone o premávke na pozemných komunikáciách vidieť hlbší úmysel zákonodarcu - podporiť rozvoj športu a zdravia obyvateľov, tak najrýchlejšia cesta zlepšenia by mohlo nastať novelou iniciovanou Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR alebo Ministerstvom zdravotníctva SR. Stačí dať do novely zákona, pre vodičov parkujúcich v zime v garážach, novú povinnosť. V čase, keď ostatní vodiči míňajú svoj čas pre povinnosť očistiť dôkladne svoje auto od snehu, by vodičom parkujúcim v garážach vznikla povinnosť 30 minút cvičiť. Vyrovnala by sa nielen strata času, ale aj obe kategórie vodičov by boli na tom aj zdravotne lepšie.
Obraz desiatok cvičiacich na uliciach v snehu pred garážami by sa možno zaradil hneď za televízne obrázky spoločných cvičení v japonských či amerických parkoch. Nielen to, ranné cvičenie by určite spojilo a zblížilo vodičov na našich zimných cestách a nasmerovalo ich príležitostnú vzájomnú nevraživosť na niekoho iného...
Snežná lopata a novela zákona
Vytvárať zákonom nerovnaké podmienky a ľudí prvej a druhej kategórie, nie je podľa ústavy povolené. Napriek tomu sa sem - tam zákonodarcom v parlamente prešmykne na schválenie aj takýto zákon. V konkrétnom prípade, o ktorom bude reč, by som však tvorcov zákona z úmyslu nevinil, aj keď znaky diskriminácie tu sú. Zákon síce už navodil stav, keď vytvára ľudí prvej a druhej kategórie a znaky nerovnosti zvýrazňuje aj skutočnosť, že je nemožné, aby sme sa my - občania druhej kategórie v Bratislave stali v dohľadnej dobe občanmi prvej kategórie. Nepochybne je tu ešte drobná šanca na novelu, ale bude to len kulantná lesť ako vytvoriť ilúziu rovnoprávnosti bez ozajstného riešenia. Zákon, o ktorom je reč, je nový Zákon o premávke na pozemných komunikáciách, presnejšie jeho paragraf 38 odsek 4), a to iba v zime a po snežení.